Controversa Dragoș Pîslaru
Mai mulți lideri PSD îl acuză pe Dragoș Pîslaru de dezinformare după declarațiile sale legate de finanțarea Autostrăzii Moldovei (A7) și a Autostrăzii Unirii (A8), care au pierdut suportul din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Marius Budăi, vicepreședinte PSD, a exprimat pe Facebook că nu poate accepta ca aceste proiecte esențiale pentru dezvoltarea Moldovei să fie excluse din finanțare.
Reacțiile liderilor PSD
Budăi a menționat că observă o „lejeritate debordantă” din partea lui Pîslaru în abordarea acestor proiecte critice. Gheorghe Șoldan, alt vicepreședinte PSD, a afirmat că declarațiile lui Pîslaru reprezintă „fake news” și că toate lucrările pe autostrăzile A7 și A8 continuă. Ministerul Transporturilor a postat o listă cu lucrările care se vor desfășura în continuare, subliniind că nu se pierd bani din PNRR.
Declarațiile lui Dragoș Pîslaru
Dragoș Pîslaru, ministrul Fondurilor Europene, a declarat că este necesară căutarea unor surse alternative de finanțare pentru proiectele prioritare, menționând că anumite segmente din autostrăzi nu mai sunt incluse în PNRR din cauza întârzierilor anterioare. El a subliniat problemele legate de achiziții publice care au dus la această situație.
Poziția Ministerului Transporturilor
Ministerul Transporturilor a confirmat că România nu va pierde niciun euro din PNRR pentru sectorul transporturilor, precizând că proiectele rămase vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a necesita cofinanțare din bugetul de stat. Printre proiectele care rămân în PNRR se numără Autostrada Moldovei, tronsonul Focșani – Pașcani și alte lucrări feroviare.
Proiecte excluse din PNRR
Au fost excluse din PNRR mai multe tronsoane, inclusiv 103 kilometri din Autostrada Moldovei și 40 de kilometri din Autostrada Transilvania, din cauza problemelor de achiziții. Pîslaru a explicat că nu se va returna suma deja cheltuită, iar proiectele vor continua prin alte surse de finanțare.
Concluzie
Controversa generată de declarațiile lui Dragoș Pîslaru și reacțiile vehemente din partea PSD subliniază tensiunile politice legate de infrastructura din România, afectând încrederea publicului în viitorul proiectelor de infrastructură esențiale.
