„După doi ani de așteptare, podul de la Brăila își deschide porțile: cinci reasfaltări și o hotărâre judecătorească au făcut posibil acest moment!”

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Podul de la Brăila își deschide porțile după doi ani de așteptare

După o așteptare de doi ani, cinci reasfaltări și o decizie finală în instanță, circulația pe drumurile de legătură ale podului suspendat de la Brăila a fost, în sfârșit, permisă. Constructorul se confruntă cu sancțiuni severe, fiind obligat, conform deciziei instanței, să plătească peste 80 de milioane de lei pentru întârzieri.

Localnicii din zonă, care anterior erau nevoiți să ocolească 30 de kilometri, se declară mulțumiți de noua situație. Turiștii care își propun să ajungă în Deltă sau la mare economisesc acum timp prețios, deoarece nu mai trebuie să traverseze orașul Brăila pentru a ajunge la podul peste Dunăre. Un șofer a menționat: „Am așteptat doi ani ca să trecem. Am scăpat de Măcin, de Smârdan, acum o să mergem direct.”

Șoseaua care leagă podul suspendat Brăila de localitatea Jijila scurtează drumul celor care se îndreaptă spre Tulcea cu 30 de kilometri, în comparație cu ruta anterioară, care trecea prin Măcin. Dana Costache, jurnalist, a observat aglomerarea de pe drumul de la Jijila, semn că șoferii așteptau cu nerăbdare să circule pe această șosea.

Drumul trebuia să fie inaugurat la câteva luni după deschiderea podului suspendat, planificată pentru 2023, însă au fost necesare numeroase lucrări de reparație, iar asfaltarea a avut loc de cinci ori în doi ani. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a declarat: „Practic, în acest moment avem recepționat tot proiectul podului suspendat de la Brăila, ceea ce include atât podul în sine, cât și cei 19 kilometri ai drumului de legătură către Jijila, plus pasajul CF de pe malul Brăilei.”

Publicitate
Ad Image

Deschiderea drumului permite un acces mai rapid atât către Deltă, cât și către mare, deoarece turiștii nu mai sunt nevoiți să traverseze orașul Brăila. De asemenea, a fost deschis și pasajul peste calea ferată Galați-Brăila, o structură rutieră nouă care leagă șoseaua de centură a Brăilei de podul suspendat.

Podul peste Dunăre de la Brăila a avut un cost de jumătate de miliard de euro, finanțat din fonduri europene. Este cel mai mare pod suspendat construit în România și al treilea ca dimensiune din Europa, reprezentând ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *