Educația acasă: Informații esențiale pentru părinții care aleg să își învețe copiii departe de școală – Sfaturi de la ministru

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Educația acasă: Informații esențiale pentru părinții care aleg să își învețe copiii departe de școală

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că, „în situaţii de excepţie”, unii elevi ar putea beneficia de educaţie acasă, în familie. În acest context, el propune principii pentru home schooling, având ca scop monitorizarea permanentă a progresului elevului, inclusiv în ceea ce priveşte dezvoltarea emoţională şi integrarea în colectivitate.

„Eu cred că nu trebuie să ne ascundem că este o practică care există în diverse ţări şi am propus home schooling-ul ca o situaţie educaţională posibilă în România pentru situaţii de excepţie, nu ca o practică obişnuită, nu ca o practică curentă. Eu cred că este un lucru corect să deschidem posibilitatea home schooling-ului şi să nu mai avem aceste situaţii în care oamenii fac pe ascuns, după aceea se trezesc în faţa legii că au probleme, hai să reglementăm!”, a afirmat Daniel David într-o conferinţă de presă.

Potrivit propunerilor formulate, pentru ca un elev să fie inclus în programul de educaţie acasă, părinţii trebuie să depună o solicitare scrisă adresată autorităţilor locale, care să justifice nevoia şcolarizării la domiciliu. Această solicitare trebuie să demonstreze nivelul de educaţie al persoanelor care se vor ocupa de şcolarizare, să prezinte un plan de lucru detaliat, să arate că pot oferi condiţii de lucru satisfăcătoare, să indice materialele folosite şi metodele de monitorizare a progresului elevului.

De asemenea, în solicitare trebuie să fie identificată o „şcoală-umbrelă” care să faciliteze monitorizarea progresului elevului. După depunerea solicitării, elevul va trebui să suporte o testare iniţială. Dacă motivele invocate sunt considerate justificate, copiii vor fi evaluaţi din punct de vedere cognitiv, precum şi al performanţelor şcolare (sau preşcolare) şi al dezvoltării socio-emoţionale.

Publicitate
Ad Image

„Testarea este necesară pentru a determina dacă dezvoltarea viitorului elev şcolarizat la domiciliu este similară cu a altor copii de aceeaşi vârstă şi a identifica potenţiali factori de risc care pot afecta negativ dezvoltarea copilului”, se menţionează în raportul ministrului Educaţiei.

Anual, părinţii vor trebui să raporteze activităţile desfăşurate conform programei şcolare, precum şi măsurile luate pentru prevenirea izolării sociale a copiilor, cum ar fi implicarea lor în activităţi extracurriculare. Tot anual, se va face o monitorizare a competenţelor elevilor. Evaluările anuale, realizate de către profesori sau consilieri şcolari, vor include atât competenţele şcolare, cât şi cele socio-emoţionale, conform programelor stabilite de inspectoratul şcolar.

Propunerile pentru şcolarizarea la domiciliu prevăd reînnoirea periodică a solicitării, având în vedere că contextul familial se poate schimba, influenţând astfel condiţiile de şcolarizare. Solicitarea va trebui reînnoită la fiecare 3 ani.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *