Evaluările pentru clasele primare în centrul controversei: Părinți și profesori le consideră „fără rost”. Ce părere au experții?

Daniel
Moderator Daniel
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Evaluările pentru clasele primare în centrul controversei

Elevii din clasele primare au intrat în perioada evaluărilor de final de an școlar. Deși aceste testări sunt concepute să fie fără miză și să ofere o imagine generală a progresului școlar, ele întâmpină tot mai multe contestări.

Părinții consideră aceste evaluări inutile, iar profesorii subliniază că testările nu sunt corelate cu activitatea didactică reală. Primii testați sunt cei de clasa a doua, iar în perioada următoare urmează elevii din clasele a patra și a șasea.

„Dacă ceea ce se întâmplă la clasă sau modul în care se învață nu are legătură cu modul în care se construiesc itemii și dacă profesorii nu sunt întrebați ca să coreleze modul în care predau, atunci devin aceste evaluări inutile”, afirmă Ovidiu Pânișoară, specialist în educație.

El ridică o întrebare importantă referitoare la utilitatea reală a acestor testări: „În fond, eu aș întreba ministerul dacă se întorc cumva și asupra programelor și a modului în care ar trebui să se facă activitatea didactică”.

Publicitate
Ad Image

Elevii nu simt presiunea acestor teste, dar nici nu le înțeleg rostul, potrivit declarațiilor unor părinți și profesori. Testele sunt elaborate de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație și au un rol orientativ, fără note sau calificative. Cu toate acestea, lipsa de feedback concret și impactul limitat asupra structurii curriculare ridică semne de întrebare în rândul specialiștilor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *