„Explozia de indignare”: Un val internațional de boicot împotriva produselor americane se răspândește cu rapiditate în Canada și Europa

Daniel
Moderator Daniel
8 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

„Explozia de indignare”: Un val internațional de boicot împotriva produselor americane se răspândește cu rapiditate în Canada și Europa

O mișcare tot mai amplă pentru boicotarea produselor din SUA s-a răspândit din Scandinavia în Canada, Marea Britanie și alte țări, ca răspuns la politicile autoritare ale președintelui american Donald Trump. Cel mai mediatizat caz este cel al refuzului de a cumpăra mașini produse de Tesla din cauza asocierii cu Elon Musk, care a devenit între timp o persoană cheie din administrația Trump. Într-o singură zi, la începutul săptămânii, valoarea acțiunilor Tesla a scăzut cu 15%.

Ca răspuns la tarifele introduse de Trump împotriva importurilor din Canada și la apelul său ca țara vecină să devină al 51-lea stat american, canadienii au început să boicoteze produsele americane. Boicotul economic s-a extins, însă, și în sfera culturală și nu numai. În Canada, imnul național al Americii a fost huiduit în timpul meciurilor de hochei contra echipelor din SUA, iar au apărut aplicații care le permit cumpărătorilor să scaneze codul de bare al produselor din magazine pentru a verifica originea acestora. Numărul canadienilor care au mers în vacanță în SUA a scăzut cu aproximativ 23% în februarie 2025, comparativ cu aceeași lună a anului precedent, conform Statistics Canada.

Unele companii din Europa se alătură, de asemenea, boicotului. În Suedia, aproximativ 40.000 de utilizatori s-au alăturat unui grup de Facebook care cere boicotarea companiilor americane, inclusiv a rețelei Facebook, și oferă alternative la produsele din SUA. „Voi înlocui cât de multe produse americane voi putea și, dacă mulți vor face asta, va afecta cu siguranță stocul din magazine”, a declarat un utilizator.

În Danemarca, amenințarea lui Trump privind preluarea controlului Groenlandei a provocat reacții furioase, iar cea mai mare companie alimentară, grupul Salling, a anunțat că va marca produsele făcute în Europa cu o stea neagră pentru a le permite clienților să le evite pe cele din SUA. Haltbakk, cea mai mare companie norvegiană de buncherare, a anunțat că refuză să mai aprovizioneze cu combustibil navele militare din Statele Unite. Compania a exprimat, pe Facebook, că a fost martoră la „cel mai oribil spectacol prezentat vreodată în direct la televizor de către președintele american și vicepreședintele său”.

Publicitate
Ad Image

Trump a reacționat la boicotul împotriva Tesla, afirmând că Elon Musk a riscat totul pentru a ajuta națiunea și că „radicalii nebuni de stânga” încearcă să boicoteze ilegal compania. Elisabeth Braw, cercetător principal al Atlantic Council, a subliniat că nimeni nu s-ar fi așteptat ca firmele și consumatorii din Occident să folosească astfel de instrumente împotriva Americii, evidențiind că SUA nu mai sunt percepute ca un membru implicit al Occidentului.

Companii precum Suntory Holdings au prezis boicotul consumatorilor internaționali încă din momentul în care Trump a amenințat cu tarife exorbitante. Directorul executiv al companiei, Takeshi Niinami, a declarat că au realizat un plan bugetar anticipând că produsele americane vor fi mai puțin acceptate din cauza tarifelor și a emoțiilor generate.

Violonistul Christian Tetzlaff a explicat de ce el și cvartetul său au anulat o serie de concerte în SUA, afirmând că simte o furie totală față de situația actuală. Zoe Gardner, organizatoarea mișcării Stop Trump Coalition în Marea Britanie, a menționat că mișcarea de boicotare se va extinde, subliniind că oamenii sunt furioși și doresc să-și recâștige puterea.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *