Fechet: Contractul de muncă de la Romsilva include 17 beneficii, printre care sporuri pentru izolare și stres pentru directori
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că în contractul colectiv de muncă de la Romsilva sunt incluse 17 sporuri, printre care un spor de izolare și sporuri de stres pentru directori. Ministrul a subliniat că reorganizarea Romsilva va fi discutată în următoarea ședință de guvern, deschizând astfel calea renegocierii contractului colectiv de muncă.
Fechet a menționat că, pe lângă primele menționate, există și alte bonusuri financiare care, deși nu sunt la fel de mari ca bonificațiile de 100.000 de euro la pensionare, se adună și reprezintă sume considerabile pe care statul român le plătește. „În contractul colectiv de muncă sunt 17 sporuri. Există un spor de izolare, spre exemplu, care uneori poate fi înțeles, dacă un angajat al Regiei locuiește, sau prin natura serviciului, trebuie să stea într-un canton din mijlocul pădurii cu zilele”, a explicat acesta.
El a adăugat că este important să se păstreze un echilibru și că primele „nerușinate” trebuie separate de sporurile care se aplică în funcție de efortul suplimentar și condițiile specifice de muncă. „Nu pot fi de acord cu sporuri care se aplică la 5.000 de angajați odată sau la 10.000 de angajați. Sunt directori de direcție silvică ce beneficiază de spor de stres”, a mai spus Fechet.
Ministrul a subliniat că orice contract colectiv de muncă este o înțelegere între două părți, sindicatul și conducerea executivă, și poate fi renegociat. El a adăugat că primele mari la pensionare nu pot fi explicate românilor și că este necesară eliminarea obligației regiei de a plăti aceste sporuri, care pot ajunge la 100 de salarii după negocierea contractului de muncă.
Fechet a evidențiat și problemele cu care se confruntă Romsilva, menționând că regia „sângerează” din toate părțile și că există multe activități care nu se justifică. „Avem păstrăvării, facem zacuscă, creștem fazani, avem multe vile prin pădure, bine ascunse. Avem un consum foarte mare de carburant și nu știm unde dispare toată acea motorină”, a concluzionat ministrul.
