Franța atrage atenția Comisiei Europene asupra fenomenului „Skinnytok” de pe TikTok
Ministrul francez pentru afaceri digitale, Clara Chappaz, a sesizat Comisia Europeană și Autoritatea Națională de Reglementare a Mass-Media (Arcom) cu privire la fenomenul „Skinnytok”, care promovează slăbirea extremă pe rețeaua socială TikTok. Într-un mesaj postat pe LinkedIn, ministrul a caracterizat aceasta tendință ca fiind „inacceptabilă” și a subliniat importanța protecției minorilor online.
„Fac din protecția minorilor online una dintre prioritățile mele”, a afirmat Clara Chappaz într-o înregistrare video. Ea a adăugat că nu va permite platformelor să se eschiveze de la responsabilitățile lor. Arcom a declarat pentru AFP că a început deja să investigheze această problemă, având în vedere riscurile pentru sănătatea publică pe care le poate reprezenta fenomenul „Skinnytok”. Autoritatea își propune să colecteze informațiile necesare pentru a evalua acest risc în Franța și să afle ce măsuri a implementat TikTok în acest sens.
Până vineri la prânz, termenul „skinny” era asociat cu peste 500.000 de postări pe TikTok. Aceste videoclipuri, predominant cu femei tinere, oferă sfaturi despre cum să slăbești. TikTok a introdus un mesaj de prevenire, care apare sub formă de banner deasupra postărilor, îndrumând utilizatorii către o pagină dedicată tulburărilor alimentare.
La începutul lunii martie, deputații francezi au aprobat crearea unei comisii care va investiga efectele psihologice ale TikTok asupra copiilor și adolescenților, având în vedere popularitatea deosebită a rețelei sociale în rândul tinerilor.
