„Furtul Epocal: Strategia Ingenioasă a Interlopilor pentru a Sustrage Milioane din Trenul Poștei Britanice”

Daniel
Moderator Daniel
11 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Furtul Epocal: Strategia Ingenioasă a Interlopilor pentru a Sustrage Milioane din Trenul Poștei Britanice

Marea Britanie a fost captivă în anii ’60 de marele jaf asupra trenului poștal de pe ruta Glasgow-Londra, cunoscut drept „jaful secolului”. Pe 8 august 1963, 15 bărbați au comis unul dintre cele mai curajoase și profitabile jafuri din istoria Marii Britanii, reușind să fure 2,6 milioane de lire sterline, o sumă record la acea vreme, echivalentă cu 50 de milioane de lire sterline astăzi. Banda de tâlhari a oprit un tren de noapte al Royal Mail care călătorea între Glasgow și Londra.

Hoții au fost organizați în două dintre cele mai mari bande de infractori din Londra, fiecare având un rol specific în operațiune. Reginald Abbiss, un tânăr reporter care a relatat cazul pentru BBC, a spus că acești infractori erau considerați „elita lumii interlope” și aveau abilități necesare pentru a duce la capăt un jaf de asemenea amploare.

Jaful a fost plănuit cu meticulozitate, având loc imediat după prima zi de luni din august, o zi de sărbătoare națională, când suma transportată era mult mai mare decât în mod normal. În ciuda faptului că în tren erau peste 70 de angajați ai Royal Mail, majoritatea erau ocupați cu sortarea scrisorilor în vagoanele din spate, iar hoții s-au concentrat pe cele două vagoane din apropierea locomotivei, unde erau păstrate pachetele cele mai valoroase.

În jurul orei 3:00 dimineața, hoții au tăiat liniile telefonice pentru a nu putea fi dată alarma și au manipulat semnalele de tren pentru a rămâne blocate pe culoarea roșie. Mecanicul trenului, Jack Mills, a oprit motorul, iar asistentul său, David Whitby, a coborât să verifice problema. A fost atacat de hoți, iar Mills a fost lovit în cap, ceea ce a dus la o pedeapsă mai aspră pentru infractori.

Publicitate
Ad Image

Banda a primit informații confidențiale de la o persoană din interiorul sistemului despre bancnotele și pachetele valoroase transportate. Hoții au decuplat primele două vagoane de restul trenului pentru a le putea descărca în alt loc. Această operațiune a durat doar 15 minute, iar hoții au încărcat cei 120 de saci cu bancnote în două mașini Land Rover.

În ciuda planurilor meticuloase, în doar un an, aproape toți hoții au fost prinși. Fostul detectiv Malcolm Fewtrell a declarat că, deși misiunea a fost bine plănuită, în practică a fost un dezastru. Judecătorul Edmund Davies a anunțat pedepse totale de 307 ani de închisoare, unele dintre cele mai aspre din istoria penală a Marii Britanii, având în vedere că nu au fost folosite arme de foc și nimeni nu a fost ucis.

Notorietatea infractorilor a crescut după primirea pedepselor. Charles Wilson a evadat la patru luni după proces, fiind prins în Canada patru ani mai târziu. Ronnie Biggs a scăpat din închisoare la 15 luni după condamnare, evitând autoritățile timp de aproape 40 de ani, înainte de a se întoarce în Marea Britanie în 2001 pentru tratamente medicale. Bruce Reynolds, considerat creierul operațiunii, a fost arestat după cinci ani și a primit o pedeapsă de 25 de ani, eliberat după 10 ani.

În ciuda sentințelor severe, niciunul dintre infractori nu a stat mai mult de 13 ani în închisoare. Poliția a oferit o recompensă de 10% din valoarea jafului pentru informații care ar putea duce la recuperarea banilor, însă cea mai mare parte din sumă nu a fost niciodată recuperată.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *