Creșterea amenzilor pentru vehicule de mare tonaj
Guvernul a aprobat o măsură prin care cuantumul amenzilor pentru evitarea controlului, obstrucționarea acestuia, neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuții de control sau refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire sau măsurarea dimensiunilor va crește de la 10.000–20.000 lei la 15.000–30.000 lei. Această modificare face parte dintr-un act normativ care actualizează Ordonanța Guvernului nr. 43/1997, ce reglementează regimul drumurilor.
Obiectivele măsurii
Conform comunicatului Executivului, scopul acestei măsuri este de a proteja infrastructura rutieră de efectele circulației vehiculelor care depășesc masele maxime admise și de a crește siguranța rutieră pentru vehiculele de mare tonaj. De asemenea, în urma intrării României în Spațiul Schengen terestru, Guvernul a abrogat prevederile referitoare la verificarea și vizarea documentului care permite accesul la rețeaua rutieră pentru vehiculele de transport marfă, indiferent de statul de înmatriculare.
Reguli suplimentare privind circulația vehiculelor
Ordonanța include măsuri menite să împiedice tranzitarea României de vehicule care depășesc înălțimea maximă admisă pe anumite sectoare de drumuri naționale. De asemenea, se va realiza un control al circulației vehiculelor care depășesc masele sau dimensiunile maxime admise, utilizând sisteme certificate de cântărire în mișcare (WIM – Weigh in Motion).
Modificarea lungimii maxime pentru convoiuri
Actul normativ stabilește și creșterea lungimii maxime permise pentru un convoi format din vehicule care depășesc masele și/sau dimensiunile admise, de la 75 m la 200 m. Guvernul a subliniat că această măsură va avea un impact pozitiv „major” și „imediat” asupra construirii capacităților de producție a energiei electrice din surse eoliene.
Concluzie
Creșterea amenzilor și reglementările stricte pentru vehiculele de mare tonaj reflectă angajamentul Guvernului de a asigura o infrastructură rutieră mai sigură și de a proteja drumurile naționale de efectele negative ale circulației necontrolate.
