„Îmi voi reduce achizițiile.” Prețul cărnii de pui din magazine continuă să crească. Care sunt majorările din ultimele 12 luni?

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Creșterea prețului cărnii de pui

În ultimele 12 luni, carnea de pui din magazine a înregistrat o scumpire de aproape 11%, în ciuda plafonării adaosului comercial. Această majorare se datorează cererii mari pe piață, dar și focarelor de gripă aviară din țările europene, din care România importă carne de pui.

Impactul asupra consumatorilor

Românii se confruntă cu creșterea prețurilor, iar mulți dintre ei au declarat că vor reduce achizițiile de carne de pui. Unii clienți afirmă că vor cumpăra mai puțină carne sau chiar deloc, optând pentru alternative mai ieftine.

Cauzele majorării prețurilor

Producătorii de carne de pui subliniază că mai mulți factori au influențat creșterea prețurilor. Aceștia includ cheltuielile fermierilor, impactul gripei aviare și prețul scăzut al cărnii de pui în România comparativ cu cel din Uniunea Europeană. Directorul unei companii de producție de carne de pui, Dénes Laczkó, a menționat că structura cheltuielilor fermierilor și problemele epidemiologice afectează oferta.

Declinul producției în Europa

Managerul unui lanț de aprovizionare, Bogdan Cheța, a observat o scădere a producției de carne de pui în România, în timp ce Polonia a pierdut 26-27% din efective din cauza gripei aviare și a febrei Newcastle, ceea ce a dus la o reducere a exporturilor.

Publicitate
Ad Image

Previziuni de creștere a prețurilor

Specialiștii estimează că prețurile la carne, inclusiv la cea de pui, vor continua să crească în viitorul apropiat.

Creșterea prețului cărnii de pui are un impact semnificativ asupra bugetului românilor și ar putea determina schimbări în obiceiurile alimentare ale consumatorilor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *