Încă o întârziere pentru cei 18 kilometri din Centura Bucureștiului
O nouă amânare a fost anunțată pentru Autostrada de Centură a Capitalei, în zona de sud. Cei 18 kilometri de autostradă, care ar fi eliberat Bucureștiul de traficul de tranzit, nu vor fi finalizați pe 15 aprilie, așa cum anunțase constructorul grec, ci cu trei luni mai târziu, la începutul lunii iulie.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și-au pierdut încrederea în promisiunile constructorului, care a acumulat deja ani de întârzieri. Aceștia amenință cu penalizări severe, având în vedere că lucrările nu sunt finalizate, inclusiv podurile și pasajele necesare. Cei 18 kilometri reprezintă veriga lipsă din Autostrada de Centură Sud a Capitalei, care ar permite o legătură continuă între șoseaua spre Constanța și cea spre Pitești. Odată finalizată, autostrada ar permite șoferilor care tranzitează Bucureștiul să circule cu 130 km/h, fără a intra în oraș.
La începutul anului, constructorul a promis finalizarea lucrărilor pe 15 aprilie, însă termenul a fost extins la 3 iulie, ceea ce înseamnă o întârziere de un an și opt luni, adăugată la anul pierdut în etapa de proiectare. Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, nu există certitudinea că acest nou termen va fi respectat. În ultimele trei luni, progresul lucrărilor a fost minimal, de la 76% la 78%, iar 22% din contract mai rămâne de finalizat.
Constructorul grec este deja penalizat cu 5 milioane de lei, iar penalizările ar putea ajunge la 15% din valoarea contractului. CNAIR solicită o mobilizare mai bună din partea constructorului, care are pe șantier 300 de utilaje și 400 de muncitori, inclusiv străini. Totuși, problema relocării utilităților nu este rezolvată, iar mutarea liniilor electrice ale Transelectrica întârzie, din cauza neplății taxei de racordare de către constructor.
Deși în unele zone muncitorii toarnă asfalt, podurile și pasajele necesare nu sunt finalizate. Alin Șerbănescu a subliniat importanța terminării podurilor, deoarece asfaltarea între acestea nu va fi de ajutor fără infrastructura completă. În absența unei mobilizări excepționale din partea constructorului grec, primii kilometri din Autostrada de Centură, care vor fi finalizați anul acesta, se află în zona de nord. Aproximativ 7 kilometri dintre DN2 și DN3 sunt construiți de o firmă din China, care a realizat deja o treime din lucrări, iar șefii de la Drumuri speră ca acesta să finalizeze șantierul în noiembrie.
De asemenea, un constructor român lucrează la cei 4,5 kilometri de șosea rapidă dintre DN3 și Autostrada Soarelui, inclusiv podul peste lacul Cernica, cu planuri de finalizare înainte de termen. Autostrada care înconjoară Capitala are o lungime totală de 100 de kilometri, însă momentan doar 56 dintre aceștia sunt operaționali. Întreaga șosea ar putea fi finalizată la finalul anului viitor, când vor fi gata și cei 17,5 kilometri dintre Joița și Corbeanca, pentru care lucrările nu au început încă.
