Începerea lucrărilor pentru „Podul de Flori” marchează un nou capitol al „Autostrăzii Unirii” A8 în această lună!

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Începerea lucrărilor pentru „Podul de Flori”

Construcţia podului rutier peste Prut, care va uni localităţile Golăieşti (România) şi Zagarancea (Republica Moldova), va începe pe 26 aprilie. Ceremonia de lansare a lucrărilor va avea loc pe ambele maluri ale Prutului, conform anunţului ministrului moldovean al infrastructurii şi dezvoltării regionale, Vladimir Bolea.

Ministrul a invitat toţi cetăţenii moldoveni care doresc să participe la acest moment simbolic. „Pe ambele maluri se va pune piatra de temelie pentru construcţia podului”, a afirmat el, menţionând că podul va marca capătul autostrăzii A8, cunoscută sub numele de „Autostrada a Unirii”. Aceasta va conecta Paşcani, Iaşi şi Ungheni, fiind primul tronson de autostradă din partea moldoveană.

Viitorul pod, denumit „Podul de Flori”, reaminteşte de evenimentul din 1990, când românii şi moldovenii s-au reunit simbolic pe malurile Prutului. Podul va avea patru benzi de circulaţie, câte două pe sens, şi trotuare pietonale. Lungimea totală a podului va fi de 261 de metri, iar lăţimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua.

Proiectul include şi construcţia unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilităţi pentru control amănunţit, parcări pentru TIR-uri şi autoturisme, precum şi un drum de legătură de aproximativ 1 km. „Podul de Flori” face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureş, Iaşi, Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Naţional R1 Chişinău – Ungheni.

Publicitate
Ad Image

Autorităţile moldovene estimează că traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030. Investiţia este finanţată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, cu o valoare a proiectului care depăşeşte 30 de milioane de euro.

Ministerul Transporturilor de la Bucureşti a anunţat că patru poduri rutiere noi vor fi construite peste râul Prut. Termenul de elaborare a studiului de fezabilitate este de 12 luni, iar valoarea totală estimată pentru realizarea primei etape de proiectare a celor patru poduri este de 1,1 milioane lei fără TVA pentru fiecare lot în parte.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *