Kremlinul investește sume colosale în manipularea informației. Bugetul actual alocă resurse fără precedent pentru televiziuni și media aflate sub controlul guvernamental.

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Propaganda Kremlinului: Buget record pentru manipularea informației

Mașinăria de propagandă a Kremlinului va beneficia de o finanțare fără precedent în 2026, cu un buget istoric de 146,3 miliarde de ruble, conform notei explicative atașate legii bugetului, publicată de Duma de Stat. Această sumă reprezintă o creștere de 9,1 miliarde de ruble față de anul curent, echivalentă cu 7% și cu 28% mai mult comparativ cu 2021, înainte de începerea războiului.

Cât costă propaganda săptămânal

Cheltuielile medii pentru propagandă vor ajunge la 12,1 miliarde de ruble pe lună, ceea ce se traduce prin aproximativ 2,81 miliarde de ruble pe săptămână, cu majoritatea resurselor alocate televiziunilor de stat.

Alocări masive pentru canale și agenții

În 2026, ANO TV-Novosti, care administrează Russia Today, va primi 32,08 miliarde de ruble. Finanțarea VGTRK, care controlează canalele Rossia-1 și Rossia-24, va crește de la 22,63 miliarde la 24,69 miliarde de ruble. Channel One va beneficia de o subvenție de 6 miliarde de ruble pe an, iar alte canale vor primi 20,68 miliarde de ruble pentru difuzarea programelor.

Agențiile de presă și publicațiile apropiate de putere

Rossia Segodnia, care administrează agenția RIA Novosti, va primi 11,18 miliarde de ruble, iar agenția TASS va beneficia de o creștere de la 4,83 miliarde la 5,01 miliarde de ruble. De asemenea, Televiziunea Publică a Rusiei va primi o subvenție de 1,86 miliarde de ruble, plus 2,419 miliarde de ruble suplimentare. Alte publicații, precum Komsomolskaya Pravda, vor beneficia de 438,8 milioane de ruble, iar 731,8 milioane de ruble vor fi alocate pentru promovarea conținutului pro-guvernamental online.

Publicitate
Ad Image

Sumele uriașe cheltuite după începerea războiului

De la declanșarea războiului, bugetul a alocat aproape 500 de miliarde de ruble pentru propagandă de stat. Totuși, atragerea publicului devine tot mai dificilă pentru presa controlată de Kremlin.

Scădere semnificativă a audienței

Channel One a pierdut un sfert din audiență comparativ cu începutul anului 2022, iar NTV a înregistrat o scădere de 13%. RIA Novosti și TASS au pierdut 12% și, respectiv, 3% din audiență, în timp ce Komsomolskaya Pravda a suferit cea mai drastică scădere a traficului online, pierzând o treime din utilizatorii zilnici, de la 6,5 milioane la 4,3 milioane.

Concluzie

Investițiile masive în propaganda de stat reflectă o intensificare a controlului informațional în Rusia, în ciuda scăderii audienței, ceea ce indică o posibilă criză de credibilitate pentru media guvernamentală.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *