Lacul Vidraru: Adevărul din spatele miturilor despre comori și mistere subacvatice

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Lacul Vidraru: Adevărul din spatele miturilor

Zilele acestea, pe rețelele de socializare circulă informații false despre Lacul Vidraru, inclusiv teorii conform cărora francezii ar fi secat lacul pentru a recupera aur sau că ar exista sate „dispărute” pe fundul apei. Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a clarificat că lacul este golit controlat pentru prima dată după aproape 60 de ani, în scopul unor lucrări de întreținere și modernizare care vor asigura funcționarea sa pentru încă 40 de ani. Această acțiune este legală, avizată și necesară pentru siguranța barajului.

Ruinele misterioase și construcțiile de pe fundul lacului

Referitor la informațiile despre „ruinele misterioase” de pe fundul lacului, Ivan a explicat că acestea sunt locuințe existente în zonă și construcții tehnice utilizate în trecut pentru ridicarea barajului. Lacul Vidraru nu ascunde comori, ci munca inginerilor și muncitorilor români care au construit una dintre cele mai mari construcții hidrotehnice din Europa în anii ’60.

Teorii fanteziste și impactul lor

Golirea controlată a lacului a început pe 1 august, iar de atunci au apărut numeroase teorii fanteziste pe rețelele de socializare, unele fiind evidente glume, dar și explicații pseudoștiințifice legate de diverse interese. Aceste mituri au fost alimentate de curiozitatea publicului și de dorința de a explora misterele create în jurul lacului.

Scenariul fantezist de film

Un exemplu notabil al impactului acestor teorii fanteziste este legat de Nicolae Ceaușescu, care a fost deranjat de un scenariu propus de regizorul Dinu Cocea, care prevedea distrugerea barajului de la Vidraru printr-un seism catastrofal. Aceasta a avut repercusiuni asupra carierei regizorului, care a fost nevoit să părăsească România.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Adevărul despre Lacul Vidraru este că el nu ascunde comori, ci reprezintă o realizare inginerescă semnificativă, iar golirea sa controlată este un pas necesar pentru asigurarea siguranței viitoare a barajului.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *