Lotul 3 din A0 prinde viață!
Capitala va putea fi ocolită, începând de luni după-amiază, integral pe o șosea de mare viteză. La ora 17:00, se va deschide circulația pe ultimii 18 kilometri ai A0, între Joița și Bragadiru. Șoferii vor putea ocoli Bucureștiul pe un drum modern, rapid și sigur, ceea ce va elibera centura de traficul de tranzit, pe care va rămâne doar cel local.
De luni, se va putea circula de la Constanța la Curtea de Argeș pe autostradă (A2-A0-A1), conform declarațiilor directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Segmentul A0 Sud lot 3 cuprinde 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, despărțite de autostrada A1 spre Pitești, cu un pasaj impresionant peste autostrada A1 în zona Ciorogârla.
Proiectul include patru poduri, șase pasaje (overpass-uri), nouă pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii, având o valoare de peste 800 de milioane de lei, proveniți, în mare parte, din fonduri europene.
Declarații despre segmentul de autostradă
Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat despre acest lot: „Este un lot la care țin foarte mult, acest lot care închide, de fapt, semicercul sudic al autostrăzii A0. (…) Sunt extrem de importanți pentru bucureșteni acești (…) kilometri, sunt extrem de importanți pentru cei care vin dinspre Pitești pe A1, nu vor mai intra în București, vor ocoli în regim de autostradă Bucureștiul, mergând spre Constanța.”
Referitor la întârzierea lucrărilor, directorul CNAIR a menționat că termenul contractual este decembrie 2023 și că există revendicări ale antreprenorului pentru extensie de timp. Unele revendicări au fost respinse, iar altele sunt în analiză.
Stadiul lucrărilor pe celelalte segmente din A0
Autostrada care înconjoară Capitala are 100 de kilometri și se estimează că va fi finalizată spre toamna lui 2026. Lucrările continuă la segmentul dintre Joița și Corbeanca, contractat de o companie italiană. Întregul segment din A0 Sud, de aproximativ 51 de kilometri, se află încă în faza de construcție. Segmentul de șosea dintre DN3 și A2, pe care lucrează un constructor român, ar putea fi inaugurat toamna aceasta, deși termenul contractual de finalizare este 2026. De asemenea, segmentul dintre DN2 și DN3, pe care lucrează un constructor din China, ar putea fi dat în folosință anul viitor, cu termen de încheiere a construcției prevăzut pentru noiembrie 2025.
