Ministerul Mediului dă startul alegerilor pentru noua echipă de conducere a Romsilva

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Ministerul Mediului dă startul alegerilor pentru noua echipă de conducere a Romsilva

Ministerul Mediului anunţă lansarea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, având în vedere că mandatele actualilor membri expiră pe 15 mai.

„Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) anunţă lansarea procedurii de selecţie pentru ocuparea a cinci poziţii de membru în Consiliul de Administraţie al Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva. Selecţia se va desfăşura în conformitate cu principiile guvernanţei corporative stabilite prin OUG nr. 109/2011 şi legislaţia aferentă, reflectând angajamentul instituţiei pentru o conducere profesionistă, responsabilă şi transparentă în cadrul întreprinderilor publice”, se precizează în comunicatul ministerului.

Criteriile de selecţie includ: competenţe relevante pentru sectorul silvic, experienţă strategică şi profesională, cunoştinţe în guvernanţa corporativă, abilităţi sociale şi de leadership, precum şi integritate dovedită. De asemenea, sunt avute în vedere eventualele incompatibilităţi prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiilor publice.

„Acest demers reprezintă un pas esenţial în procesul de reformă structurală a Romsilva, pe care l-am iniţiat în acest an. Ne dorim un Consiliu de Administraţie care să contribuie activ la modernizarea regiei, consolidarea transparenţei decizionale şi eficientizarea activităţilor la toate nivelurile, de la centru până la structurile din teritoriu. În centrul acestui proces rămân profesioniştii dedicaţi pădurii, care vor avea parte de susţinerea necesară pentru a-şi desfăşura activitatea în cele mai bune condiţii. Romsilva trebuie să devină un exemplu de bună guvernanţă, eficienţă economică şi responsabilitate faţă de patrimoniul natural al României”, a declarat ministrul Mediului, apelor şi pădurilor, Mircea Fechet.

Publicitate
Ad Image

În ceea ce priveşte profitul Consiliului de Administraţie, ministerul precizează că „un membru al consiliului poate avea mai multe domenii de expertiză/competenţă. Nu este necesar ca toţi membrii Consiliului să deţină experienţa profesională în industria în care activează regia, întrucât pluralitatea de experienţe profesionale poate da substanţa activităţii membrilor Consiliului. Cu toate acestea, cel puţin doi membrii ai Consiliului este necesar să aibă şi acest tip de experienţă sectorială. De asemenea, este esenţial ca toţi membrii Consiliului să aibă o înţelegere a principiilor economice şi juridice, precum şi o bună înţelegere a principalilor termeni economici specifici administrării unor societăţi şi de guvernanţă corporativă.”

Membrii Consiliului de administraţie sunt numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi revocat în condiţiile prevăzute de lege. Pentru atingerea obiectivelor formulate în Scrisoarea de Aşteptări, este obligatoriu ca cel puţin doi membrii ai Consiliului de Administraţie să aibă studii superioare de lungă durată în domeniul ştiinţelor inginereşti în domeniul silvic.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *