Ministrul Daniel David clarifică acuzațiile de cenzură în învățământul superior: „Nu este cenzură, ci norme europene de bune practici.”

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Acuzațiile de cenzură în învățământul superior

Ministrul Educației, Daniel David, a abordat acuzațiile recente de cenzură la adresa sa într-un interviu la Digi24. El a subliniat că orice raport științific care poartă antetul Ministerului Educației trebuie să treacă printr-un proces de evaluare colegială.

Contextul acuzațiilor

Publicația Edupedu a caracterizat situația drept „una dintre cele mai mari mistificări instituționale” din domeniul educației, susținând că ministrul a falsificat datele de cercetare care nu susțineau politicile guvernului. De asemenea, un răspuns de 23 de pagini al cercetătorilor de la Institutul de Științe ale Educației, care avertiza asupra riscurilor Legii Bolojan, a fost modificat și redus la două pagini înainte de a fi trimis presei.

Explicațiile ministrului

Daniel David a declarat: „Cred că tema este justificată, dar nu este vorba de cenzură, ci de o schimbare a guvernanței.” El a menționat că a reînființat Institutul de Științe ale Educației și a implementat mecanisme care respectă bunele practici europene. Ministrul a explicat că procesul de evaluare colegială este esențial pentru a identifica eventualele erori și pentru a decide publicarea sau modificarea rapoartelor științifice.

Clarificarea procesului de raportare

Ministrul a subliniat că nu a fost clar cum se raportează autorii la instituție, existând varianta în care un raport științific este scris la solicitarea Ministerului, iar în acest caz ministerul nu își asumă concluziile. David a afirmat că această neclaritate a dus la situații în care rapoartele erau asumate sub antetul ministerului fără a trece printr-un review extern, generând controverse.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

În concluzie, ministrul Daniel David a reafirmat că nu este vorba de cenzură, ci de implementarea unor bune practici europene menite să asigure calitatea și responsabilitatea în raportarea științifică în educație.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *