Ministrul Educației: „Este preferabil să oferi o predare concisă, dar de calitate, decât să înveți mult, dar fără utilitate și superficial”

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Ministrul Educației: Predare concisă și de calitate, mai importantă decât volumul de informații

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că noile planuri-cadru pentru liceu vor fi urmate de o revizuire amplă a programelor și conținuturilor, punând accent pe relevanță, aplicabilitate și coerență. Oficialul susține că procesul educațional trebuie să se concentreze pe calitate, nu pe volum.

În timpul conferinței „Forumul național al bunelor practici în educație”, Daniel David a explicat că, după adoptarea planurilor-cadru, se va desfășura un proces important, inclusiv proiectul RECRED, care va asigura cadrul și bugetul necesar pentru activitățile viitoare. „Avem nevoie de conținuturi mai relevante, mai aerisite și este mai bine să predai mai puțin, dar bine, decât mai mult, dar irelevant și prost”, a declarat el.

Ministrul a subliniat că cel puțin 25% din timpul dedicat unei discipline va trebui să fie concentrat pe activități alternative, diferite de cele obișnuite. De asemenea, profesorii vor fi obligați să efectueze activități remediale pentru elevii care nu ating nivelul acceptabil de competență.

„Trei – unde stăm foarte prost, și anume la modul în care aplici competențele dobândite la viața de zi cu zi. Noi stăm foarte prost la PISA, nu fiindcă nu am avea competență, dar competențele nu au fost gândite pentru utilizarea lor în viața de zi cu zi”, a adăugat David.

Publicitate
Ad Image

Conținuturile vor fi concepute astfel încât să fie conectate cu studiile universitare. Ministrul a menționat că vor fi formate echipe mixte de profesori din învățământul preuniversitar și universitar pentru a asigura o continuitate între liceu și universitate. Se vor analiza modele din alte țări cu performanțe educaționale ridicate pentru a îmbunătăți conținuturile curriculare.

Un alt aspect important va fi regândirea manualelor, care trebuie să fie corelate cu noile programe. „Manualele trebuie să fie legate de conținuturi, trebuie să fie legate de programe”, a spus el, adăugând că se va lua în considerare o combinație între varianta clasică și resurse digitale interactive.

De asemenea, un al patrulea pas esențial va fi reformarea programelor de formare pentru profesori, pentru a-i ajuta să predea eficient noile conținuturi.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *