Ministrul Educației: „Învățământul liceal se află într-o eră primitivă, mai rău decât Evul Mediu”

Daniel
Moderator Daniel
5 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Ministrul Educației: „Învățământul liceal se află într-o eră primitivă, mai rău decât Evul Mediu”

România se află în Epoca de piatră, „nici măcar” în Evul Mediu, în zona de învăţământ liceal, a declarat ministrul Educaţiei, Daniel David. Această afirmație a fost făcută la lansarea raportului OCDE „Educaţie şi competenţe în România – evaluarea OCDE a politicilor naţionale în domeniul Educaţiei”. Ministrul a subliniat necesitatea unor schimbări rapide în sistemul educațional, menționând că este nevoie de noi discipline, conținuturi, metode de predare și manuale.

„În zona învăţământului liceal suntem în Epoca de piatră, nici măcar Evul Mediu. Adevărul este că acolo lucrurile trebuie schimbate şi trebuie schimbate repede”, a declarat David. El a evidențiat importanța transferului de competenţe în procesul educaţional, subliniind că actuala abordare se concentrează prea mult pe cunoştinţe declarative, neglijând celelalte componente esenţiale.

Ministrul a menționat că OCDE insistă pe un curriculum bazat pe competenţe, iar în raportul OCDE s-a pus accent pe metodele moderne de predare. David a adăugat că manualele ar trebui să combine varianta clasică cu resurse online, inclusiv sarcini de tip gaming, pentru a deveni o parte esențială a unui proces educațional eficient.

Referindu-se la evaluările standardizate din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a, David a spus că evaluările din clasele inferioare ar trebui să fie mai puțin complicate și să ofere feedback pentru o educație personalizată. În ceea ce priveşte evaluarea din clasa a VIII-a, el a indicat că aceasta nu serveşte scopul educaţional, fiind prea strictă și concentrându-se pe doar două discipline – Matematică și Limba română.

Publicitate
Ad Image

Ministrul a subliniat că nu există standarde riguroase în ceea ce privește acordarea notelor, ceea ce duce la discrepanțe între note în diferite orașe din România. El a explicat că este esențial să se asigure standardele de notare pentru a uniformiza evaluările în întregul sistem educațional.

În ceea ce privește Bacalaureatul, David a declarat că modul de susținere a acestuia este „relativ acceptabil”, subliniind că este legat de specializări de profiluri la nivelul liceului, ceea ce reflectă bine înţelegerea multora din sistem.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *