Muzeul Auschwitz introduce un instrument digital pentru a contracara negarea Holocaustului pe platformele sociale.

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Lansarea campaniei „Stop Denial”

Muzeul Auschwitz-Birkenau a introdus miercuri o campanie menită să contracareze negarea Holocaustului pe rețelele sociale. Acest demers a fost semnalat de agenția AFP. Instrumentul digital intitulat „Stop Denial” (Opriți Negarea) oferă utilizatorilor posibilitatea de a respinge argumentele negaționiste prin intermediul unor documente, fotografii, mărturii și rezultate ale cercetărilor istorice.

Funcționalitățile instrumentului

„Stop Denial” include un manual care îi învață pe utilizatori cum să reacționeze la conținutul negaționist de pe rețelele sociale, permițându-le să comenteze mesajele și să trimită linkuri către site-ul dedicat campaniei. Directorul muzeului, Piotr Cywiński, a subliniat că, în trecut, puțini oameni îndrăzneau să conteste mărturiile supraviețuitorilor, dar acum, cu puțini supraviețuitori rămași, au apărut voci antisemite și populiste care promovează negarea Holocaustului.

Contextul actual al negării Holocaustului

Bartosz Bartyzel, purtător de cuvânt al muzeului, a explicat că lansarea campaniei vine ca răspuns la un „val de activitate negaționistă” observat pe rețelele sociale și în discursul public. El a afirmat că cea mai eficientă soluție împotriva dezinformării este informarea corectă.

Exemple recente de negare a Holocaustului

Recent, europarlamentarul Grzegorz Braun, candidat la alegerile prezidențiale din Polonia, a declarat că „Auschwitz și camerele sale de gazare sunt, din nefericire, falsuri”. De asemenea, muzeul a avertizat că pe platforma Facebook circulă imagini false cu victime ale lagărului, generate prin inteligența artificială. Instituția folosește conturile sale de socializare pentru a distribui informații autentice despre victimele Holocaustului și pentru a sensibiliza publicul cu privire la aceste evenimente tragice.

Publicitate
Ad Image

Importanța muzeului Auschwitz

Lagărul de la Auschwitz, construit de Germania nazistă în Oswiecim, a devenit un simbol al genocidului nazist, în timpul căruia au fost uciși șase milioane de evrei europeni, dintre care un milion au murit la Auschwitz între 1940 și 1945. De asemenea, au fost victime și polonezi neevrei, romi și soldați sovietici.

Concluzie

Lansarea campaniei „Stop Denial” de către Muzeul Auschwitz subliniază importanța combaterii negării Holocaustului și a dezinformării în era digitală, având potențialul de a educa și informa publicul despre realitățile istorice ale acestui genocid.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *