Controverse privind sprijinul financiar în campania lui Nicușor Dan
Nicușor Dan a cheltuit jumătate din donațiile primite de la cetățeni cu o firmă de publicitate stradală, Getica OOH SRL, care a avut legături anterioare cu omul de afaceri Matei Păun. Jurnaliștii susțin că prețurile facturate de această companie sunt mai mici decât cele de pe piață, acuzându-i pe Nicușor Dan și Matei Păun de mascarea finanțării campaniei electorale.
Matei Păun a catalogat acuzațiile drept „minciuni” și a afirmat că prețurile sunt comparate „mere cu pere”. El a acuzat statul român și ANAF de lipsa confidențialității datelor companiilor comerciale. Nicușor Dan a decis să își facă reclamă pe panourile companiei Getica OOH în perioada de precampanie electorală.
Păun a declarat: „Este o minciună ca eu aș controla această firmă. Reia multiple calomnii dezmințite și demontate de-a lungul timpului. Chiar dacă aș fi fost proprietarul firmei, nu reprezintă nici o neregulă.”
În perioada 26 februarie – 31 martie, echipa de campanie a lui Nicușor Dan a plătit 1.091.614 lei (aproximativ 200.000 de euro) pentru 20 de facturi emise de Getica OOH. Jurnaliștii au observat diferențe semnificative între prețurile plătite de Nicușor Dan și cele cerute de Getica OOH altor clienți comerciali.
Matei Păun a explicat că prețurile sunt justificate de durata diferită a contractelor: „Panourile folosite de Nicușor Dan au fost contractate pe o perioadă de 8 zile, în timp ce cele pentru clienți comerciali au fost pentru 31 de zile. Este normal ca prețul pentru 8 zile să fie mai mic.”
Păun a adus în discuție și scurgerea informațiilor, afirmând că facturile publicate au fost obținute din datele raportate de Getica OOH la ANAF. El a precizat că formatul facturilor nu este cel standard utilizat de companie.
În trecut, Matei Păun a intermediat vânzarea Getica OOH către un consorțiu din Federația Rusă și a colaborat cu parteneri de afaceri precum Jean Rădulescu și Ion Arin Alexandru. Aceștia din urmă sunt actualii beneficiari reali ai companiei Getica OOH.
