Nissan diminuează fabricația celui mai popular vehicul din SUA, din cauza tarifelor stabilite de Trump
Nissan va reduce temporar producția SUV-ului Rogue, modelul său cel mai bine vândut în Statele Unite, la uzina din Kyushu, Japonia. Această decizie vine ca răspuns la noile tarife de import impuse de Donald Trump, unii dintre cei mai mari constructori auto globali modificându-și astfel planurile de producție. Președintele american a impus o taxă de 25% pe mașinile construite în străinătate, ceea ce a perturbat lanțul global de aprovizionare din industria auto.
Nissan, al treilea cel mai mare constructor auto din Japonia, se află într-o poziție mai expusă decât alți rivali, având în vedere că Statele Unite reprezintă principala sa piață, cu peste un sfert dintre vehiculele vândute anul trecut, multe dintre acestea fiind fabricate în Japonia sau Mexic.
Compania intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule, ceea ce reprezintă mai mult de o cincime din cele 62.000 de unități vândute în SUA în primul trimestru al acestui an. Muncitorii de la uzina din Kyushu vor lucra mai puține ore din mai până în iulie, iar producția va fi oprită în unele zile. Totuși, fabrica va continua să opereze în două schimburi pe zi.
Nissan va reevaluat situația producției la o dată ulterioară, în funcție de perspectivele privind tarifele. Rogue a fost cel mai bine vândut model al Nissan în SUA anul trecut, cu aproape 246.000 de unități, reprezentând mai mult de un sfert din vânzările totale ale companiei pe piața americană. Compania produce, de asemenea, modelul Rogue și la uzina din Smyrna, Tennessee.
Decizia de reducere a producției vine după ce Nissan a renunțat recent la un alt plan de reducere a producției în Smyrna, anunțând că va menține două schimburi pentru modelul Rogue, în loc de unul singur, cum era inițial planificat pentru luna aprilie.
Alți constructori auto, precum Stellantis, au anunțat opriri de producție la uzine din Mexic și Canada, afectând cinci unități conectate din SUA și trimițând temporar în șomaj tehnic 900 de muncitori americani. Honda, la rândul său, intenționează să producă următoarea generație a modelului Civic hybrid în Indiana, pentru a evita posibilele tarife.
Chiar și înainte de impunerea tarifelor, Nissan plănuia să reducă capacitatea globală de producție cu 20%, ca parte a unui plan de redresare. Noul director general, Ivan Espinosa, se află sub presiune pentru a readuce compania pe drumul cel bun, mai ales în SUA, unde performanța a fost afectată de o gamă îmbătrânită de modele și lipsa variantelor hibride. În anul financiar recent încheiat, Nissan și-a redus prognoza de profit de trei ori.
