Noua „regulă a fermoarului” în Codul rutier
„Regula fermoarului” va fi inclusă în Codul rutier, conform unei inițiative legislative care a fost aprobată tacit de Senat pe 24 iunie și care se află acum la Camera Deputaților. Propusă de parlamentari de la USR, această regulă are ca scop fluidizarea traficului și gestionarea eficientă a fluxului de vehicule.
Ce presupune „Regula fermoarului”
„Regula fermoarului” se aplică atunci când o bandă de circulație este blocată din diverse motive, cum ar fi lucrări, accidente, obstacole sau îngustarea drumului. În aceste situații, șoferii din banda care se termină trebuie să se integreze alternativ cu vehiculele din banda alăturată. Astfel, un vehicul de pe banda blocată se va integra pe banda liberă, iar un vehicul de pe banda liberă va putea avansa, continuând acest proces.
Beneficiile implementării
Inițiatorii proiectului de lege subliniază că gestionarea eficientă a fluxului de trafic este esențială pentru prevenirea accidentelor și reducerea timpului de călătorie. Regulamentul este deja aplicat în țări precum Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia. Aceștia consideră că implementarea acestei reguli va contribui la reducerea congestiei și va face ca traficul să se desfășoare mai fluent în situații de îngustare a benzilor.
Sancțiuni pentru nerespectarea regulii
Dacă „regula fermoarului” devine Lege, șoferii care nu o vor respecta vor fi sancționați cu maximum 3 puncte de amendă, iar valoarea maximă a amenzii se va ridica la 600 de lei.
