O companie turcească ar fi recurs la falsificarea documentelor pentru a participa la o licitație la Aeroportul Mihail Kogălniceanu. Ce pierderi financiare ar putea suporta România?

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Falsificarea documentelor într-o licitație pentru Aeroportul Mihail Kogălniceanu

O firmă din Turcia este investigată pentru falsificarea documentelor care au permis asocierii sale să câștige contractul de modernizare a Aeroportului Kogălniceanu din Constanța. România ar putea pierde 32.000.000 de euro din fonduri europene ca urmare a acestei situații.

Detalii despre contract și proceduri

Contractul de modernizare a aeroportului, cu o valoare totală de 278,8 milioane de lei, a fost câștigat de un consorțiu de firme românești și turcești. Dintre acestea, compania turcească a fost selectată datorită garanției experienței necesare. Totuși, un control al Curții de Conturi a relevat că documentele prezentate de firma din Turcia erau false, aceasta nereușind să dovedească lucrările efectuate la aeroportul din Adana.

Sesizarea autorităților

Problemele semnalate de Curtea de Conturi au condus la sesizarea procurorilor anticorupție. Reprezentanții aeroportului au depus și ei o plângere penală în urma suspiciunilor de fals. Dosarul a fost înaintat Parchetului European, condus de Laura Codruța Kovesi, și a ajuns, de asemenea, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța.

Implicarea Ministerului Transporturilor

Ministerul Transporturilor, care a asigurat finanțarea proiectului, a declarat că nu s-a implicat în alegerea firmelor pentru lucrările de modernizare. La momentul semnării contractului, ministru era Sorin Grindeanu. Instituția a subliniat că nu este responsabilă pentru verificarea veridicității documentelor, acestea fiind prezentate pe propria răspundere de către firmele participante la licitație.

Publicitate
Ad Image

Stadiul lucrărilor

Lucrările la modernizarea și extinderea terminalului, precum și la turnul de control și parcarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu ar trebui să fie finalizate până la sfârșitul lunii septembrie, cu 85% din proiect deja realizat.

Concluzie

Acest caz subliniază riscurile asociate cu falsificarea documentelor în achizițiile publice și impactul financiar semnificativ pe care România l-ar putea suferi din cauza acestor nereguli.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *