Oportunități financiare și programe de dezvoltare profesională pentru tinerii absolvenți de liceu: criterii de eligibilitate și cerințe necesare.

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Oportunități financiare pentru absolvenții de liceu

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) reaminteşte absolvenţilor de învățământ din promoţia 2025 că trebuie să se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de serviciile prevăzute de lege, menite să faciliteze integrarea pe piaţa muncii. Termenul de 60 de zile pentru înregistrare se calculează din ziua următoare absolvirii studiilor, indiferent de promovarea examenului de bacalaureat.

Beneficii pentru înregistrare

În urma înregistrării la agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, tinerii vor avea acces la:

  • Informare şi consiliere profesională;
  • Medierea muncii;
  • Cursuri de formare profesională;
  • Prima de inserţie pentru absolvenţii care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă de minimum 12 luni.

Prima de inserţie şi mobilitate

Conform Legii nr. 76/2002, absolvenţii care se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni pot beneficia de o primă de inserţie de 1.980 lei, echivalentul a 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă (ISR – 660 lei). De asemenea, aceştia pot beneficia de prime de mobilitate.

Bursa locurilor de muncă

ANOFM va organiza, în luna octombrie, Bursa locurilor de muncă pentru absolvenţi, pentru a sprijini integrarea acestora pe piaţa muncii.

Publicitate
Ad Image

Indemnizaţia de şomaj

După expirarea termenului de 60 de zile, absolvenţii care nu s-au angajat pot solicita indemnizaţie de şomaj, în cuantum de 330 lei, adică 50% din valoarea ISR, pentru o perioadă de 6 luni. Condiţiile necesare includ:

  • Absolvirea instituţiilor de învăţământ;
  • Vârsta minimă de 16 ani;
  • Înscrierea în termenul specificat la AJOFM sau la un furnizor acreditat.

Actele necesare pentru înregistrare

Pentru a se înregistra la AJOFM, absolvenţii trebuie să prezinte următoarele documente:

  • Actul de identitate;
  • Actele de studii şi de calificare în original;
  • Curriculum vitae, conform modelului european;
  • Declaraţie pe proprie răspundere privind restricţiile medicale.

Concluzie

Prin aceste măsuri, ANOFM îşi propune să sprijine tinerii absolvenţi în integrarea pe piaţa muncii, oferindu-le resurse financiare şi programe de dezvoltare profesională esenţiale pentru începutul carierei lor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *