Pro Infrastructură: În curând, istoria se scrie cu primul tren ce va străbate tunelul Bătuţa, după o așteptare de 4 ani și jumătate!

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Pro Infrastructură: Primul tren va străbate tunelul Bătuţa, după 4 ani și jumătate de așteptare

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat că, în câteva săptămâni, va avea loc circulația primului tren prin tunelul Bătuţa, după o întârziere de 4 ani și jumătate. Proiectul, care a fost inițiat acum 7 ani și jumătate, prevedea o execuție de 3 ani.

„În câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa. În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de aproximativ 13 kilometri dintre Bârzava și Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul dintre cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria și KM 614”, a declarat asociația.

Specialiștii au avertizat că, la început, circulația se va desfășura cu o viteză redusă, în special pe poduri. De exemplu, în zona Conop, CFR SA a confirmat că viteza va crește de la 70 km/h la 120 km/h, odată cu atingerea tonajului de stabilizare dinamică, etapă realizată prin circulația trenurilor.

Proiectul prevede că stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureş nu poate fi realizată cu utilaje specializate, ci doar prin circulație. CFR SA estima în august 2024 că viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă în aprilie 2025, după finalizarea testelor la instalația de semnalizare și punerea acesteia în funcțiune. Procedurile similare ar putea duce la atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanța dintre Bârzava și Vărădia cel mai devreme în 2026.

Publicitate
Ad Image

Recepția, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, ar putea întârzia cu aproximativ 6 ani, ceea ce ridică îngrijorări cu privire la blocajele de pe infrastructura feroviară, care afectează călătorii.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *