Progres remarcabil pe tronsonul Bacău-Pașcani al Autostrăzii Moldovei: Când se va deschide acest traseu pentru șoferi?

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Progresul lucrărilor pe tronsonul Bacău-Pașcani

Lucrările pe tronsonul Bacău-Pașcani al Autostrăzii Moldovei (A7) au atins un stadiu de aproximativ 40%, conform directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Constructorul român, UMB Spedition, dispune de peste 700 de muncitori și mai mult de 450 de utilaje mobilizate pe cele trei loturi ale proiectului.

Stadiul lucrărilor pe loturi

Pe Lotul 1 (Săucești – Trifești), cu o lungime de 30,3 km, stadiul fizic este de 38,5%. Lotul 2 (Trifești – Gherăești), având o lungime de 18,99 km, a ajuns la un stadiu de 36%. În ceea ce privește Lotul 3 (Mircești – Pașcani), cu o lungime de 28,09 km, stadiul fizic este de 36,2%.

Lucrări și infrastructură

Lucrările efectuate pe întregul tronson de 77,38 km includ construcția unui nod rutier turbion, care va conecta A7 cu A8, și asigurarea legăturii nodului rutier Bacău Nord cu Varianta Ocolitoare Bacău. Proiectul prevede, de asemenea, construirea a 9 noduri rutiere, 22 de poduri și două pasaje.

Finanțare și termen de finalizare

Contractele pentru acest tronson sunt finanțate prin PNRR, având o valoare totală de 4,66 miliarde lei (fără TVA). Lucrările sunt programate să fie finalizate în anul 2026.

Publicitate
Ad Image

În concluzie, progresul pe tronsonul Bacău-Pașcani al Autostrăzii Moldovei este un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune, cu implicații semnificative pentru conectivitatea în Moldova.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *