Reparații necesare pe cel mai costisitor drum județean din țară, din cauza dificultăților întâmpinate de două specii de broaște pe Transalpina.

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Reparații necesare pe Transapuseana

Lucrările la cel mai costisitor drum județean din România, Transapuseana, situat în județul Alba, trebuie refăcute după ce un audit al Curții de Conturi a constatat că drumul nu respectă acordul de mediu emis de Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba. Aceste lucrări, anunțate recent ca fiind finalizate, s-au dovedit a fi neconforme din cauza problemelor întâmpinate de două specii de broaște.

Problemele cauzate de amfibieni

Speciile de broaște afectate, Bombina bombina (buhaiul de baltă cu burtă roșie) și Bombina variegata (buhaiul de baltă cu burtă galbenă), nu pot ieși din camerele de cădere construite pentru colectarea apelor pluviale și din izvoare. Auditul a relevat că unele dintre cele 58 de camere de cădere au pereții realizați în unghi de 90 de grade, iar broaștele, odată căzute, nu mai pot sări afară. Se recomandă realizarea unor unghiuri de 45 de grade sau introducerea unei „scărițe” pentru a permite ieșirea acestora.

Condițiile de reglementare

Traseul drumului județean Transapuseana se suprapune cu siturile Natura 2000: ROSAC0253 Trascău și ROSPA0087 Munții Trascăului, iar APM Alba a impus condiții specifice pentru protejarea amfibienilor. Aceste condiții au fost prevăzute în avizul emis de Administrația Natura 2000 Trascău, responsabilă de gestionarea ariei protejate, stipulând necesitatea asigurării unei deplasări libere a acestor specii.

Decizii ale autorităților locale

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a declarat că, deși doar 26 dintre camerele de cădere ar trebui modificate, se va interveni la toate cele 58. El a explicat că modificările tehnice inițiale nu au putut fi respectate din cauza lățimii reduse a platformei drumului, care este o bandă de circulație. Lucrările de refacere sunt programate să înceapă pe 11 iulie, cu estimarea că vor fi finalizate în maxim o săptămână.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Problemele întâmpinate de Transapuseana subliniază provocările legate de construcțiile de infrastructură în zonele protejate ecologic, evidențiind necesitatea de a respecta reglementările de mediu pentru a proteja speciile vulnerabile.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *