România, un exemplu de urmat în educație?

Moderator
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

România, un exemplu de urmat în educație?

Studiul recent citat de publicațiile Daily Express și Nation Cymru folosește România ca reper negativ, evidențiind problemele persistente ale sistemului educațional din țară. Raportul intitulat „Devolved to Fail – The Decline of Welsh Education and the Urgent Case for Reform” analizează diferențele dintre sistemele educaționale din Marea Britanie: Anglia, Scoția, Irlanda de Nord și Țara Galilor. Conform raportului, întreaga Marea Britanie se situează pe locul 14 în testele PISA organizate de OCDE, în timp ce Țara Galilor se află pe poziția 34, comparabilă cu Vietnam.

Performanțele educaționale ale României

România este folosită în acest context ca un etalon negativ, aflându-se în ultimele poziții ale clasamentelor PISA de mulți ani. În cel mai recent raport PISA din 2022, România a ocupat penultimul loc în Uniunea Europeană și pozițiile 45-48 la nivel mondial, dintre cele 81 de state participante. Această situație este agravată de problemele din sistemul educațional, inclusiv cazuri grave, cum ar fi un profesor acuzat de viol și agresiune sexuală care rămâne angajat la Ministerul Educației.

Critica sistemului educațional galez

Raportul evidențiază stagnarea sistemului educațional din Țara Galilor și folosirea unor metode depășite. În contrast, Anglia a implementat reforme sub guverne conservatoare, ceea ce a condus la îmbunătățirea calității școlilor. Concluzia raportului este alarmantă: „Dacă nimic nu se schimbă, până în 2040, Țara Galilor va ajunge la nivelul României în rankingurile internaționale.” Acest lucru subliniază necesitatea urgentă de reformă în educația galeză.

Impactul discuțiilor din Marea Britanie

Analiza Onward UK folosește rezultatele PISA ale României pentru a ilustra nivelul scăzut al performanțelor educaționale. În 2022, România a înregistrat o scădere de două puncte la matematică, menținerea scorului la citire și o creștere minoră de două puncte la științe. Aceste rezultate au generat discuții intense în Marea Britanie, România devenind simbolul stării precare a educației din Țara Galilor. Raportul a provocat tensiuni politice și a reîntors în prim-plan dezbaterea dintre abordarea conservatoare, orientată spre reforme rapide, și viziunea mai reticentă a administrației laburiste.

Publicitate
Ad Image

Concluzie

Utilizarea României ca reper negativ în studiile educaționale internaționale subliniază provocările cu care se confruntă nu doar sistemul românesc, ci și cel galez, evidențiind astfel nevoia urgentă de reforme pentru a îmbunătăți standardele educaționale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *