Schimbări pe ecran: Mesajele despre „sare și grăsimi” și „2 litri de apă pe zi” ies din uz. Decizii recente ale CNA

Daniel
Moderator Daniel
6 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Schimbări în reglementările publicitare: Mesaje despre „sare și grăsimi” și „2 litri de apă pe zi” ies din uz

Mesajele despre „sare şi grăsimi” sau „minimum 2 litri de apă” vor dispărea din pauzele publicitare ale televiziunilor, conform deciziilor recente ale Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Aceste schimbări fac parte dintr-o serie de modificări ale Codului de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară a CNA.

Noile mesaje adoptate de CNA nu se vor mai numi „avertizare”, ci „conştientizare” și vor avea un „termen de valabilitate” de un an de la data intrării în vigoare a Codului. După această perioadă, CNA va putea reînnoi lista mesajelor. În premieră, noile reglementări vor include și mesaje despre vaccinare, precum: „Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău”. De asemenea, vor exista mesaje referitoare la suplimentele alimentare: „Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”.

Printre noile mesaje care vor fi prezentate de televiziuni se numără:

  • „Şansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viaţă. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screeningului în autism”;
  • „Creşte-ţi copilul cu dragoste, fără violenţă! Bătaia nu e o metodă de disciplinare”;
  • „Pentru susţinerea economiei locale, cumpăraţi în mod conştient produse şi servicii autohtone”;
  • „Consumul de droguri şi jocurile de noroc dau dependenţă. Alege să nu-ţi distrugi viaţa, cere ajutor”;
  • „Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democraţie şi sunt baza valorilor europene”;
  • „Comercializarea către minori a alcoolului, a ţigărilor şi a băuturilor energizante este interzisă prin lege”;
  • „Pentru a fi pregătiţi în situaţii de urgenţă, consultaţi site-ul fiipregătit.ro”;
  • „Mai multă mişcare, mai puţin stres! Sportul îţi îmbunătăţeşte echilibrul fizic şi mental”;
  • „Şi unei cărţi îi poţi da follow, like sau share. Intră în reţea: citeşte!”;
  • „Fraudele online îţi ameninţă siguranţa financiară. Accesaţi site-ul dns.ro”.

Noul Cod Audiovizual va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, cu excepţia unui articol referitor la publicitatea la jocurile de noroc, care va intra în vigoare la 90 de zile.

Publicitate
Ad Image

Apariția vedetelor în reclamele la jocuri de noroc va fi interzisă

Conform noilor reglementări, vedetele nu vor mai putea apărea în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online. Această decizie a fost votată în cadrul unei şedinţe publice a CNA. Conform articolului 110, alineat 7, este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc care includ personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice sau sportive. Această prevedere va deveni obligatorie la 90 de zile după ce Codul Audiovizual va intra în vigoare.

Mai multe amendamente din partea instituţiilor sau companiilor de jocuri de noroc, care au solicitat modificarea acestei prevederi, au fost respinse în unanimitate. Printre contestatari s-au numărat Winbet şi Federaţia Română de Fotbal, care au cerut permisiunea de a folosi vedete în campanii de responsabilitate socială.

De asemenea, un nou articol prevede că serviciile media audiovizuale la cerere trebuie să respecte legislaţia privind protecţia minorilor în campaniile pentru jocurile de noroc.

Modificări legate de horoscop și numerologie

CNA a adoptat o modificare ce vizează emisiunile care conţin horoscop sau numerologie. La propunerea Ministerului Educaţiei, CNA va obliga televiziunile și radiourile să adauge o menţiune la începutul programelor care abordează aceste subiecte: „Informaţiile din acest program nu au bază ştiinţifică”. Această măsură a fost aprobată cu şapte voturi „pentru” şi trei „împotrivă”.

CNA a implementat aceste modificări pentru a integra şi zona de online, extinzând reglementările asupra promovării jocurilor de noroc, reclamelor la IFN-uri sau suplimente alimentare, precum și influenceri.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *