Speranțele s-au prăbușit: 700 de angajați afectați de închiderea uzinei de vagoane din Arad
Fabrica de vagoane din Arad se va închide în luna iunie, aducând disperare printre cei 700 de angajați. Aceștia, mulți dintre ei trecuți de 50 de ani, au aflat că vor fi concediați peste noapte. Decizia de închidere a uzinei, inaugurată acum 130 de ani, aparține proprietarilor americani, care invocă probleme logistice și costuri în creștere. Producția va fi mutată în celelalte două fabrici deținute de aceștia, la Caracal și Drobeta-Turnu Severin.
Sergiu Pele, lider de sindicat Astra Vagoane Marfă, a declarat: „După ce am primit înștiințarea că fabrica se va închide, a fost lovitură grea. Moralul lor, săracii, e la pământ! Plus că au familie, au credite, și la noi în fabrică vârsta medie e de 50 de ani. E mult mai greu să-și găsească de lucru.”
Mihaela Jude, inspector superior AJOFM Arad, a confirmat primirea notificării de concediere colectivă, cu începere de la sfârșitul lunii iunie. Angajații vor primi doar două salarii compensatorii.
Unul dintre angajați a declarat: „Nu ne-am așteptat la așa ceva! Noi ne-am așteptat, sincer, un șomaj tehnic până să intre comenzile, să nu rămânem fără loc de muncă.” Ionel Rusu, fost lider de sindicat, a descris închiderea ca fiind „un act de crimă samavolnică industrială și economică, împotriva interesului Aradului, României sau Uniunii Europene.”
Compania a explicat că decizia a fost influențată de costurile operaționale în creștere și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban. Fabrica Astra Vagoane, construită în 1891, a fost prima de acest profil din țară.
Mai mulți dezvoltatori imobiliari și-au manifestat interesul pentru terenul pe care este construită fabrica.
