„Strategii subterane pe rețelele sociale pentru susținerea lui Victor Ponta: Investiții de zeci de mii de euro în atacuri asupra rivalilor”

Daniel
Moderator Daniel
8 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Strategii subterane pe rețelele sociale pentru susținerea lui Victor Ponta

Victor Ponta, candidatul independent la alegerile prezidențiale din mai, a declarat că „nu va ataca personal” niciun alt contracandidat. Cu toate acestea, o rețea de pagini de Facebook a fost identificată, în care au fost investiți aproximativ 30.000 de euro pentru a propaga atacuri la adresa contracandidaților. Analiza datelor indică legături între această rețea și campania lui Victor Ponta.

Ponta afirmă că gestionează „doar paginile lui oficiale”, dar una dintre paginile implicate, denumită „România pe primul loc”, a fost ștearsă după solicitările de comentarii. Conform informațiilor, Ponta a investit în total aproximativ 70.000 de euro în promovarea postărilor pe rețelele de socializare Meta (Facebook și Instagram).

Paginile din rețea includ „România pe primul loc”, creată în luna ianuarie, care a primit 162.000 de lei (aproximativ 30.000 de euro) pentru promovarea postărilor ce îl susțin pe Ponta. După ce au fost solicitate reacții, pagina a fost ștearsă. Reclamele pentru „România pe primul loc” sunt în continuare disponibile în arhivele Meta.

Este important de menționat că există o altă pagină cu același nume, dar care nu are același nivel de interacțiune. În timp ce pagina ștearsă avea peste 22.000 de aprecieri, cealaltă are doar 154 de aprecieri.

Publicitate
Ad Image

Analiza sugerează că cele mai multe postări promovate de „România pe primul loc” erau și pe pagina oficială a lui Victor Ponta. În plus, numărul de telefon asociat reclamelor de pe pagina ștearsă apare și pe alte pagini care atacă contracandidați, precum „Toți pentru unul”, „România în focus”, „Diaspora Conectată” și „Pulsul României”. Aceste pagini se concentrează pe atacuri la adresa lui Nicușor Dan, George Simion și Crin Antonescu.

În total, s-au cheltuit cel puțin 126.000 de lei (aproximativ 30.000 de euro) pentru promovarea postărilor. Ponta a declarat că nu cunoaște alte pagini decât cele oficiale, afirmând: „Cred că ați găsit greșit. Nu am altă pagină decât cea oficială. Eu gestionez doar paginile mele oficiale.”

Pagina „Toți pentru unul” a fost creată pe 31 decembrie 2024 și a primit denumirea actuală pe 27 martie. Aceasta a promovat 14 postări, cu cheltuieli de cel puțin 18.800 de lei. „România în focus” a fost creată pe 28 ianuarie 2025, având cheltuieli de cel puțin 48.900 de lei pentru 14 postări promovate. „Diaspora Conectată”, creată pe 31 decembrie 2024, a cheltuit cel puțin 16.000 de lei pentru promovarea a 14 postări. „Pulsul României”, creată pe 10 noiembrie 2024, a avut cheltuieli de cel puțin 42.000 de lei pentru 17 postări promovate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *