Transformarea călătoriilor aeriene: Check-in-ul și legitimația de îmbarcare dispar, iar noi servicii inedite își fac apariția!

Daniel
Moderator Daniel
8 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Transformarea călătoriilor aeriene

Legitimația de îmbarcare și obligativitatea check-in-ului vor fi eliminate din procedurile necesare călătoriilor cu avionul, conform planurilor de revizuire a industriei aviatice. Aceasta va reprezenta cea mai mare transformare din domeniu din ultimii 50 de ani. În următorii „doi-trei ani”, pasagerii își vor putea încărca pașapoartele pe telefoanele mobile și vor putea trece prin aeroporturi folosindu-și doar fața pentru verificarea identității.

Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), organismul ONU responsabil cu politica în domeniu, va abroga normele existente pentru aeroporturi și companii aeriene, creând o nouă „legitimație de călătorie digitală”. Aceasta va permite stocarea informațiilor din pașaport pe dispozitive electronice personale, utilizându-se aceste date pentru călătorii. Check-in-ul online sau la aeroport va deveni caduc, pasagerii putând descărca un „permis de călătorie” pe telefon în momentul rezervării unui zbor, acesta fiind actualizat automat în cazul modificărilor.

Fără check-in, companiile aeriene vor fi alertate despre intenția unui pasager de a zbura atunci când acesta ajunge la aeroport și i se scanează fața. Pasagerii cu bagaje de cală se vor înregistra la predarea bagajelor, în timp ce cei care călătoresc doar cu bagaje de mână vor fi scanați la porțile de pre-securitate pentru a avea acces în zona centrală de control a aeroportului.

Valérie Viale, director de management al produselor la Amadeus, a declarat că aceste schimbări sunt cele mai importante din ultimii 50 de ani. Multe sisteme ale companiilor aeriene nu s-au schimbat de mai bine de 50 de ani, iar ultima actualizare majoră a fost adoptarea e-ticketing-ului la începutul anilor 2000. Industria a decis acum că este timpul să treacă la sisteme moderne, similare cu cele utilizate de companii precum Amazon.

Publicitate
Ad Image

Planurile de transformare vor necesita modernizarea infrastructurii fizice din aeroporturi, pentru a integra tehnologia de recunoaștere facială și capacitatea de a citi pașapoarte de pe dispozitive mobile. Infrastructura fizică va verifica informațiile, comparând fața pasagerului cu cea din pașaport, fără a le stoca, pentru a reduce riscurile de încălcare a securității datelor.

Transportul aerian intră în era digitală

Tehnologia avansată pe care industria aeronautică dorește să o adopte va permite pasagerilor să descarce un „card de călătorie” în portofelul telefonului, conținând toate detaliile rezervării, inclusiv servicii auxiliare, cum ar fi închirierea unei mașini. Detaliile biometrice ale pașaportului vor fi, de asemenea, stocate în portofel. Pasagerii se vor putea deplasa prin aeroport fără a fi necesar să scoată telefonul sau pașaportul din buzunar.

În plus, în cazul întârzierilor, pasagerii vor primi notificări push pe telefonul mobil, actualizând automat legitimația de călătorie cu detaliile noului zbor de continuare. Viale a subliniat că în prezent companiile aeriene au sisteme foarte izolate, iar în viitor, abonamentul de călătorie va deveni un proces continuu și dinamic.

Viitorul călătoriilor aeriene va oferi, de asemenea, opțiunea de a partaja locația cu compania aeriană, permițând astfel trimiterea de indicații unice către poarta de îmbarcare sau notificări cu oferte speciale. British Airways, Air France-KLM, Finnair și Saudia Airlines sunt companii care examinează aceste tehnologii pentru pasagerii lor.

Exemple suplimentare de utilizare a tehnologiei includ posibilitatea ca pasagerii să achiziționeze servicii de călătorie odată ce au urcat la bord sau să avertizeze partenerii companiilor aeriene în legătură cu întârzierile, precum și integrarea urmării bagajelor.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *