Ultima rețea de tramvai din România, înființată după 1989, a fost desființată și transformată în fier vechi.

Moderator
2 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani

Rețeaua de tramvai din municipiul Botoșani, înființată pe 16 septembrie 1991, a fost recent desființată, fiind singura rețea de tramvai din România deschisă după 1990. Tramvaiele au funcționat până în 2022, iar în urma deciziei de desființare, liniile de tramvai au fost demontate, iar șinele au fost topite.

Istoricul rețelei de tramvai

Construcția rețelei a avut loc între 1989 și 1991, iar primele tramvaie Tatra T4D au început să circule în 1997. În ultimii doi ani, șase dintre aceste tramvaie, care au fost casate, au fost scoase la vânzare. Licitația organizată de Ministerul Dezvoltării pentru salvarea liniilor de tramvai a eșuat, după ani de tergiversări.

Decizia administrației locale

Primarul Cosmin Andrei a luat decizia de a desființa transportul public cu tramvaiul după ce un proiect cu fonduri europene pentru modernizarea liniilor și achiziția de tramvaie noi a fost ratat. Ministerul Dezvoltării a anulat, în 2023, licitația pentru achiziția a 49 de tramvaie, inclusiv pentru Botoșani, din cauza refuzului companiei PESA din Polonia de a semna contractul de furnizare.

Consecințele desființării

Ca urmare a acestei situații, municipalitatea a ales să desființeze liniile de tramvai și să caseze tramvaiele vechi. Alte primării din țară, cum ar fi Galați și Brăila, au reușit să demareze proiecte de modernizare prin fonduri europene, fără implicarea autorităților centrale.

Publicitate
Ad Image

Desființarea rețelei de tramvai din Botoșani subliniază dificultățile cu care se confruntă transportul public în orașele mici, în contextul absenței unor soluții viabile pentru modernizarea acestuia.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *