Incident violent la o școală din Cluj
Un elev de 9 ani de la Colegiul Național „George Coșbuc” din Cluj-Napoca a provocat un incident violent în timpul programului școlar, având un comportament agresiv față de colegi, profesori și propria mamă. Directorul școlii, Horațiu Popa Bota, a declarat că un asemenea comportament nu a mai fost întâlnit până acum.
Desfășurarea incidentului
Incidentul a început cu un conflict între doi elevi, care a escaladat rapid. Tânărul s-a împiedicat și, crezând că un coleg l-a împiedicat intenționat, a reacționat agresiv. Învățătoarea a încercat să intervină, dar nu a reușit să-l calmeze, rezultând în dislocarea umărului acesteia în timpul încercării de a-l îmbrățișa. Ulterior, copilul a lovit directoarea adjunctă, a mușcat psihologul școlii și a agresat-o pe mama sa.
Intervenția autorităților
Atât echipajele de poliție, cât și cele de ambulanță au fost chemate la fața locului, unde au întâmpinat dificultăți în a-l calma pe elev. Directorul a menționat că elevul a continuat să fie agresiv și față de autorități, ceea ce a generat o situație de panică în rândul colegilor de clasă.
Contextul comportamentului
Potrivit directorului, copilul a fost consiliat de un psiholog, atât la școală, cât și în privat, dar nu era în evidențele instituției cu o afecțiune medicală. Părinții au informat că elevul urma un tratament medicamentos, dar nu au oferit detalii suplimentare despre natura acestuia.
Consecințele incidentului
Deocamdată, elevul nu va reveni la școală până pe 2 decembrie, urmând să primească consiliere psihologică. Directorul a menționat că, după această dată, va fi luată în considerare prezența unui cadru didactic de sprijin în clasă pentru a asigura siguranța elevilor. Poliția a demarat o anchetă pentru a stabili circumstanțele exacte ale incidentului și pentru a evalua eventualele infracțiuni comise de minor.
Concluzie
Incidentul subliniază necesitatea urgentă de a aborda problema comportamentului agresiv în rândul copiilor, precum și importanța intervențiilor psihologice adecvate în mediul educațional.
