Un moment istoric în Formula 1: Laura Muller intră în istorie ca prima femeie inginer de cursă!

Daniel
Moderator Daniel
3 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Un moment istoric în Formula 1: Laura Muller intră în istorie ca prima femeie inginer de cursă!

Laura Muller a devenit prima femeie care lucrează ca inginer de cursă în Formula 1, conform agenției DPA. Germanca a fost vocea din casca pilotului Esteban Ocon în timpul sesiunilor de antrenament pentru debutul sezonului în Formula 1, cu Marele Premiu al Australiei.

Ocon a declarat despre Muller că ”a fost foarte motivată din prima zi”, adăugând că ”nu este nicio diferenţă dacă este vorba despre un bărbat sau despre o femeie”. Șeful echipei, Ayao Komatsu, a subliniat calitățile lui Muller: ”La ce este ea bună cu adevărat este să sape adânc când apare o problemă. Nu se opreşte după primul răspuns”.

Muller consideră că este ruşinos faptul că a durat atât de mult până când o femeie a devenit inginer de cursă în Formula 1. ”Dar când fetele şi femeile mă văd la TV şi se gândesc că pot obţine acelaşi lucru, mă face să fiu fericită. Vreau doar să fac o treabă bună şi să obţin cel mai bun rezultat pentru echipa mea şi maşina mea”, a declarat Laura Muller într-un comunicat de presă al echipei Haas.

Ce face un inginer de cursă

Un inginer de curse este un membru al echipei de motorsport care analizează datele pentru a obține cele mai bune performanțe de la vehicul și pilot. Inginerul de curse comunică cu analistul de date, mecanicii și pilotul echipei, atât între curse, cât și în timpul acestora.

Publicitate
Ad Image

În afara pistei, inginerul de curse analizează datele istorice pentru a determina configurația inițială pentru următoarea cursă sau următorul test. Sarcinile inginerului de curse includ gestionarea practică a mecanicii vehiculului, organizarea programului de testare și asigurarea conformității cu reglementările. Inginerul de curse își propune să facă ca aceste activități să se desfășoare cât mai perfect posibil pentru pilot.

Inginerii de curse au aproape întotdeauna o diplomă academică în inginerie sau într-un domeniu conex. Un inginer de curse bun trebuie să aibă abilități interpersonale bune, deoarece este esențial să aibă o relație de lucru eficientă cu pilotul și cu restul echipei, atât pe pistă, cât și în afara ei. De multe ori, inginerul de cursă este și „imaginea” echipei pentru mass-media, ceea ce face ca abilitățile media ale acestuia să fie o prioritate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *