Un nou sistem digital de gestionare a angajaților va prelua rolul Revisal-ului

Daniel
Moderator Daniel
4 Min Citire
Sursa foto: The Entertainment Photo

Un nou sistem digital de gestionare a angajaților va prelua rolul Revisal-ului

Guvernul a aprobat noul Registru General de Evidenţă a Salariaţilor în format online – REGES-ONLINE. Acest sistem permite angajaților să verifice corectitudinea elementelor negociate și incluse în contractul de muncă.

REGES-ONLINE, propus de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, va simplifica accesul angajatorilor și salariaților, reducând birocrația și eficientizând resursele. De asemenea, noul sistem va permite actualizarea rapidă a datelor referitoare la raportul de muncă.

Salariații pot verifica dacă toate condițiile negociate cu angajatorul, precum salariul și programul de lucru, sunt incluse în contractul individual de muncă. Aceștia pot opta pentru a primi notificări online atunci când angajatorul face noi înregistrări în sistem.

„Astăzi facem un pas major în digitalizarea gestionării relaţiilor de muncă în România. Înregistrarea elementelor contractului de muncă va fi complet digitalizată printr-un sistem informatic nou, ce va permite accesul online la datele actualizate privind relaţia de muncă, făcând acest proces mai simplu şi eficient,” a declarat Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale.

Publicitate
Ad Image

Beneficii pentru angajatori, angajați și autorități

REGES-ONLINE va înlocui vechiul sistem, considerat depășit în raport cu volumul de informații și complexitatea acestora. Acesta aduce următoarele beneficii:

  • Digitalizare completă, fără necesitatea instalării altor programe pe calculator.
  • Acces online în timp real pentru angajatori, salariați și autorități.
  • Interoperabilitate cu alte baze de date naționale.
  • Obligația angajatorilor de a înregistra toate elementele contractelor individuale de muncă în timp real.
  • Acces direct pentru salariați la datele proprii, inclusiv posibilitatea de verificare în timp real a elementelor contractului individual de muncă.
  • Notificări în aplicație sau prin e-mail pentru salariați privind orice înregistrare efectuată de angajator.
  • Eliminarea birocrației și a deplasărilor la inspectoratele teritoriale de muncă pentru informații.
  • Securitate cibernetică sporită și protecție avansată a datelor.

Perioada de tranziție

Angajatorii vor avea la dispoziție 6 luni pentru a face tranziția de la sistemul Revisal la REGES-ONLINE. Procedura de acces pentru completarea, transmiterea și interogarea datelor în/din registru va fi stabilită prin ordin al ministrului muncii în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern. De asemenea, HG nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor va fi abrogată după expirarea perioadei de tranziție.

REGES-ONLINE este finanțat din fondurile Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în cadrul proiectului „Reforma evidenţei şi monitorizării relaţiilor de Muncă – Componenta 7. Transformarea digitală, investiţia 6. Digitalizarea în domeniul muncii şi protecţiei sociale”.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *