Un pod din Prahova, redat traficului înainte de finalizare
Un pod din județul Prahova, situat pe Drumul Național 1A, a fost redeschis circulației, deși lucrările de renovare nu sunt complet finalizate și există în continuare probleme. Chiar dacă podul a fost închis pe ambele sensuri timp de o lună, autoritățile locale au constatat că pericolele pentru cei care îl traversează nu sunt semnalizate.
Podul de la Blejoi, o rută importantă ocolitoare spre Brașov, a fost redat traficului, dar situația de pe șantier rămâne alarmantă. Jurnalista Bianca Venter a raportat că pe trotuar sunt scânduri, iar sub pod se găsesc armături ruginite și beton crăpat.
Daniel Nicodim, prefectul județului Prahova, a declarat: „Lucrurile ar putea să arate mult mai bine. Podul nu este recepționat, iar lucrările nu sunt finalizate. Ceea ce mă surprinde este că nu lucrează nimeni.” Prefectul a anunțat că va solicita Inspectoratului de Stat în Construcții informații suplimentare pe această temă.
Constructorul a oferit o justificare pentru lipsa muncitorilor și a semnalizărilor necesare. Sorin Neculache, directorul firmei de construcții, a afirmat: „Au fost puse acum indicatoare acolo, că nu se circulă pe trotuar. Mâine se finalizează echipamentul care trebuia pus pe rosturile acelea, ca să se circule în siguranță.”
De asemenea, administratorii drumului au trimis notificări firmei de construcții pentru neregulile constatate pe șantier. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR, a menționat: „I-am notificat pentru că am constatat niște neconformități, pe care ei trebuie să le remedieze până când se va face recepția. Le-am pus în vedere că întârzierile în acest contract le vor aduce penalizări.”
Localnicii și-au exprimat nemulțumirea cu privire la calitatea lucrărilor. Unii au comentat: „Ce-aș putea să zic? Faptul că s-a lucrat cu 3 nepalezi. Cred că era înainte mai bine decât acum.” Alt localnic a adăugat: „Asta e România! Asta e, dar măcar să îl facă cum trebuie.”
Lucrările la podul peste râul Teleajen sunt estimate să fie finalizate în luna august, cu un cost total de aproximativ 6,7 milioane de lei.
