David Ciceo își încheie mandatul la conducerea Aeroportului din Cluj
David Ciceo, un nume emblematic în aviația românească, își încheie mandatul de 30 de ani la conducerea aeroportului din Cluj și de 25 de ani la cârma Asociației Aeroporturilor din România (AAR). Această asociație profesională a fost personalizată în jurul său, generând controverse în legătură cu legalitatea și moralitatea perpetuării unei astfel de conduceri.
Controverse legale și scandaluri
În 2017, Ciceo a fost trimis în judecată de DNA pentru luare de mită, fiind acuzat că a primit o vilă în valoare de peste 300.000 de euro. Deși instanța a constatat prescripția în 2023, au fost dispuse măsuri de confiscare a imobilului. Dosarul a fost recent retrimis la rejudecare, ceea ce continuă să afecteze reputația sa.
Probleme la aeroportul din Cluj
În ciuda faptului că aeroportul din Cluj se află pe locul doi în România ca număr de pasageri, infrastructura sa ridică semne de întrebare. De exemplu, în 2025, terminalul nu dispune de burduf, o utilitate pe care alte aeroporturi regionale, cum ar fi Iași, Craiova sau Tulcea, o au deja. Aceste discrepanțe sunt greu de justificat pentru un aeroport de talia Clujului.
Nemulțumiri interne și viitorul AAR
Din interiorul AAR, tot mai multe voci contestă funcționarea organizației, acuzându-se că aceasta nu mai reprezintă o platformă comună, ci un instrument pentru promovarea intereselor de la Cluj. Ciceo, considerat influent și cu rețele puternice în aviație și politică, a pierdut sprijinul local, inclusiv din partea președintelui Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Adunarea Generală Extraordinară și viitorul conducerii
Pe 15 septembrie, Adunarea Generală Extraordinară convocată de o treime dintre membrii permanenți ai AAR va decide soarta lui David Ciceo și a întregului Consiliu Director. Pe ordinea de zi se află revocarea acestuia și alegerea unei noi conduceri. De asemenea, se propune modificarea statutului pentru a elimina prevederile care i-ar asigura lui Ciceo un loc automat în conducere, chiar și după pierderea funcției.
Impactul schimbării asupra aviației românești
Nemulțumirile din rândul membrilor au atins un punct critic, având în vedere că România a depășit 25 de milioane de pasageri anual, iar dezvoltarea aeroporturilor regionale este accelerată. În acest context, conducerile concentrate în jurul unei singure persoane, cu un trecut penal și fără un sprijin solid, devin inacceptabile. Pe 15 septembrie, aviația românească se află la o răscruce, iar schimbarea pare inevitabilă.
Concluzia este că, indiferent de rezultat, aviația românească va intra într-o nouă etapă, cu posibile implicații semnificative asupra direcției și conducerii acestei industrii vitale.
